Millet İttifakı, 2022’de çıkan “Türkiye ve Yükselen Asya” kitabımı iyi okumuş görünüyor. Mutlu oldum. Asya’nın (ve de benzer potansiyeldeki uzak ülkelerin) ekonomik ve ticari potansiyeli değerlendirilmeyi bekliyor.
#OrtaKoridor #BRI #İpekYolu #Ticaret #UzakÜlkeler #Asya #Çin #Türkiye #TürkYolu #Kılıçdaroğlu #TürkYoluProjesi
Kitabın yeni ve daha kapsamlı edisyonu da yolda…
Türkiye ve Yükselen Asya -1: https://www.researchgate.net/publication/364930878_Turkiye_ve_Yukselen_Asya_Ekonomik_Is-birligi_Firsatlari_Trendler_ve_Riskler
Türkiye ve Yükselen Asya -2: https://www.academia.edu/89553968/T%C3%BCrkiye_ve_Y%C3%BCkselen_Asya_Ekonomik_%C4%B0%C5%9F_birli%C4%9Fi_F%C4%B1rsatlar%C4%B1_Trendler_ve_Riskler
Sabah-1: https://www.sabah.com.tr/yazarlar/perspektif/bilal-bagis/2022/02/05/asya-yuzyilinda-yeni-turkiye
Kriter-1: https://kriterdergi.com/ekonomi/yeni-ekonomi-modeli-ve-yukselen-asya-ile-ekonomik-iliskiler
Sabah-2: https://www.sabah.com.tr/yazarlar/perspektif/bilal-bagis/2022/09/10/cok-kutuplu-yeni-dunya
Sabah-3: https://www.sabah.com.tr/yazarlar/perspektif/bilal-bagis/2022/09/10/cok-kutuplu-yeni-dunya
Özetin İngilizcesi: …
Türkiye üzerinden, Orta Asya’ya, Çin ve Doğu Asya’ya uzanacak yeni bir ticaret yolu ve taşımacılık koridoru; yeni bir İpek Yolu, yeni bir Orta Koridor, Türkiye’nin kendi demiryolu ve kara taşımacılık yolu projesi hedeflenmelidir.
Türkiye, Orta-Asya’daki Türk dünyasının denize açılan kapısı olabilir. Nitekim, bugün, uluslararası ticaretin, bugün, %90’ı hala denizlerden yapılıyor.
Türkiye, Asya’yı, Çin’i, batıya ve Avrupa’ya bağlayan hayat kara ve demiryolu ulaşım, lojistik, taşımacılık ve transit geçiş merkezi rolünü üstelenebilir.
Hava ve deniz ticaret yollarına ek olarak, kara ve demiryolları,
